מהו סוג העור שלי ?

כדי לרקוח תכשירים שיתאימו לעור שלנו יש צורך באבחון נכון של סוג העור.
באופן כללי סוגי העור נחלקים ל-3 סוגים:
עור שמן
עור יבש
עור מאוזן
עור מעורב
מאפיינים לעור שמן:
העור יראה מבריק מאוד, כאילו צופה בחמאה או שמן.
לבעלי עור שמן עור חם – אם ניגע בפנים נרגיש חום ולחות.
ריבוי פצעונים – בעלי העור השמן סובלים מפצעונים שנובעים מהפרשות השומן המוגברות.
אמנם לבעלי העור השמן יש נטייה ליותר פצעונים, אך יש לא מעט יתרונות לבעלי עור זה; בגיל מבוגר תהיה פחות נטייה לקמטים, וכמעט ואין בו כלי דם בולטים (קופרוז) או כתמי עור (פיגמנטציה).
מהם חומרי הגלם ברקיחה הטבעית שיעזרו לאזן עור שמן?
מבין השמנים האתריים נעדיף להשתמש בשמנים שהם בעלי תכונת כיווץ, כדי שבלוטות החלב יפרישו פחות שומן, כמו: אורן, ארז וברוש, ובין צמחי המרפא הממליס EXT. לאלה נוסיף שמנים אתריים או צמחים מאזנים כמו שמן אילנג אילנג (לו תכונה ייחודית לאיזון בלוטת הסבום/חלב), לבנדר וגרניום כשמנים אתריים ומיצוי של לבנדר EXT בצמחי המרפא. לעור השמן יעזרו מסכות חמר על בסיס חמר ומים. החמרים העדיפים לעור כזה הם חום, צהוב או ירוק. לתערובת נוסיף את השמנים והמיצויים המתאימים.
כדי למנוע פצעונים מומלץ מאוד להשתמש בפילינג גרגירים איכותי המכיל שמנים אתריים וחומרים טבעיים שמאפשרים לעור “לנשום”, וכך יהיה בעל מרקם חלק יותר.
עור יבש
לעור זה מספר סימנים בולטים:
העור מחוספס ואינו נעים למגע.
ניתן להרגיש כי העור דק מאוד, ממש כמו צלופן או נייר דק.
העור נוטה לקמטים מגיל צעיר ויופיעו עליו נגעים כמו פיגמנטציה, קופרוז ועוד.
היתרון היחיד לעור מסוג זה הוא מחסור בפצעים, בייחוד בגיל ההתבגרות. העור הוא חלק ממערכת החיסון שלנו וככל שהוא דק ונסדק כתוצאה מהיובש, יש חשש לזיהום מתוך הסדקים, ולכן סוג עור יבש דורש טיפול באופן קבוע.
לטיפול בעור זה נשתמש בשמנים צמחיים עשירים כמו שמן נר הלילה ובוראג’. אם העור יבש במיוחד נוסיף שמנים עבים יותר כמו חמאת שיאה או דקל.
שמנים אתרים מתאימים: בנזואין, פצ’ולי, אילנג אילנג, גרניום, סנדלווד וזרעי גזר. מסכות יופי נרקח עם חמר לבן /קאולין ונוסיף קרם בסיס לקבלת מסכת לחות.
מהו העור המאוזן ?
סוג העור השלישי, כאמור, הוא העור המאוזן. זהו העור שכולנו שואפים אליו, ובכל טיפול או רקיחה המטרה שלנו בבחירת חומרי גלם היא להגיע לעור מסוג זה – עור חלק, בעל גוון אחיד ללא פצעים או כתמים.
העור המעורב
כן, אני יודעת אנשים נוטים לאבחן עצמם כבעלי עור מעורב, כלומר שחלק מהעור שמן ובאזורים אחרים יבש או להפך. לסוג זה של עור קשה להכין תכשיר אחד שייתן מענה, ולכן נרקח תכשירים לסוג העור העיקרי בפנים, ובעבור האזור האחר נכין מסכה טיפולית פעם-פעמיים בשבוע.
זכרו, אבחון נכון של סוג העור יאפשר לתכשיר שנרקח להיות ממוקד ופעיל יותר, ובאופן כללי ככל שנרקח בידיעה ברורה מהי מטרת התכשיר, כך התוצאות יהיו טובות יותר.
אשמח לתגובות או שאלות בתחתית המאמר או בפורום.

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *