כיצד הסבון הטבעי מנקה

כולנו משתמשים בסבונים , חלקנו משתמש בסבון נוזלי וחלק בסבון מוצק . אבל האם פעם עצרנו לשאול וללמוד כיצד האביזר הזה עובד, איך הוא מנקה את הלכלוך?

עקרון הפקת הסבון לא השתנה במשך דורות רבים , וחברות לקוסמטיקה טבעית מקפידות להפיק את הסבונים בשיטות מסורתיות  ומבססים את הייצור על העיקרון של תגובה בין חומצה לבסיס. כשהחומצה היא למעשה השמנים הצמחיים וחומצות השומן בהם.

בתגובה בין החומצה לבסיס מתקבל תהליך שנקרא סבוניפיקציה

כשאנו רוחצים הסבון מבצע פעולה חשובה של חיבור לכלוך, שומן ובקטריה . חלק מהחומרים בסבון מוגדרים ליפופיליים  = אוהבי שמן ולכן הם נדבקים לכל הלכלוך השומנים וחלק מהמרכיבים מוגדרים הידרופיליים והם מושכים את כל הלכלוך הנמס במים ובכך משאירים את העור נקי .

עבור כל אותם שמועות שאין צורך בסבון . כמובן שהדבר לא נכון כלל. ללא הסבון לא יהיה כוח שינע את הלכלוך החוצה . מים לבד לא יבצעו פעולה זו.

אם כך מה עדיף סבון מוצק או נוזלי ?

יש שטוענים כי הסבון הנוזלי הוא היעיל ביותר והסטרילי ביותר . כמובן שהדבר לא נכון כלל . סבון נוזלי בשונה מסבון מוצק מכיל כמות גדולה של מים ולכן הסכנה כי יתפתח בו זיהום ובקטריה גדול מאוד . וזו הסיבה שהוא עשיר בחומרים משמרים . בעור הסבון המוצק מהווה הרכב של מלחים , וכידוע מלח מהווה חומר משמר בעצמו , כל עוד הסבון המוצק נשאר יבש בין השימושים ולא נמצא בשלולית של מים הוא גם שומר על אורך חיי מדף ארוך וגם נשאר מחוטא  .

כדי לחזק את תחושת הניקיון מרבית החברות מוסיפות לסבון הנוזלי חומרים אנטי בקטריאליים ועל גבי הסבון יתנוסס ההצהרה הזו, בכדי שאותם מרכיבים  יפעלו באפקטיביות יש צורך להשאיר אותם כמה דקות על גבי העור, מובן שהעניין הזה לא פרקטי בכל שימוש וניקוי.

שימוש בסבון מוצק שמיוצר בשיטה המסורתית ובשילוב שמנים צמחיים איכותיים  מעניקים ניקיון יסודי אך עדין  בלי לפגוע בשכבות המגנות עליו ובלי להפר את ה”פלורה” הטבעית ומערכת ה”פרוביוטיקה ” שיש לכולנו על גבי העור שלה תפקיד חשוב לשמור על בריאותו.

מכיוון שהסבון המוצק מהווה מקור יעיל לחיטוי וספיחה של לכלוך הוא יכול לעזור  באופן משמעותי לאלה הסובלים מבעיות עור קלות  ופצעי עור מוגלתיים .

מהנסיון שלי והמלצות על סבונים כחלק מטיפול  אנו ממליצים לאלה שסובלים מפצעים על עור הפנים להשאיר  את הסבון אחרי הקצפת הפנים לדקה לפני שטיפה . זה יעזור לספוח שארית זיהום ושומן ולעזור בהחלמת העור.

מרבית הסבונים הנמכרים בשוק מעניקים תחושת נקיון תוך כדי הקצנת הריח והבושם. ובסופו של דבר אתם מרגישים נקיים יותר פסיכולוגית. מרבית הסבונים שנמצאים בשוק מכילים חומרים כימיים קשים כ SLS\SLES. חומר שמהווה מסיר שומנים אגרסיבי  שאוטמים את העור ומגבירים את תופעת הגירוי והגרד  ופוגמים באופן משמעותי בשכבת השומן הטבעית של העור .

תהליך הפקת סבון אינו תהליך קשה או מסובך אך יש צורך להקפיד על כללי זהירות ועבודה מוקפדים

בדקו את התאריך הקרוב של קורס רוקחות טבעית  און-ליין בו נלמד גם להכין סבון  מוצק

למתכונים קלים להכנה של סבון טבעי :

סבון של לפעם מתכון 

 

תוכן שלישי 

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *