השיטות לטיפול באקנה, קמטים וצלקות

 
אקנה, קמטים, כתמי עור וצלקות, כל אלה עשויים לגרום לתחושה אישית לא נוחה ופעמים רבות גם cביטחון עצמי . הרפואה האסתטית, הן הקונבנציונאלית והן הטבעית, מציעה לנו כיום מגוון רחב מאד של שיטות לטיפול בפגעי העור ובמחלות העור השונות, טיפולים המותאמים באופן אישי לסובל מהבעיה כדי לאפשר ריפוי מלא ככל האפשר.
 

שיטות שונות לטיפול באקנה

 
 
אקנה נחשבת לאחת ממחלות העור הנפוצות בקרב מתבגרים אך לא רק. זוהי מחלה מטרידה מאד המשפיעה באופן ניכר על מראה עור הפנים ומהווה מטרד אסתטי, שקשה להתעלם ממנו. ישנן כיום לא מעט שיטות בשוק לטיפול באקנה, המתאימות לילדים, לבני נוער וגם למבוגרים. השיטה שאנחנו מאמינים בה יותר מכל היא קוסמטיקה טבעית, אשר מציעה מגוון רחב של מוצרים קוסמטיים, המכילים חומרים טבעיים בלבד. אחד היתרונות הבולטים של מוצרים אלה היא העובדה שהשימוש בהם איננו מלווה בתופעות לוואי כפי שקורה לא אחת בשימוש בתכשירים אנטיביוטיים שונים המותאמים לסובלים מאקנה. סבון פנים לאקנה העשוי מחומרים טבעיים, יכול לעזור לטפל במחלה ובסימפטומים שלה וכן גם שמנים טבעיים המיועדים לחיטוי העור ולהרגעה. ישנן גם מסכות לפנים, שאותן ניתן למרוח ישירות על העור במקרים של אקנה וליהנות מפתרון טיפולי מצוין. מסכות אלו מכילות שמנים אתריים ותוספת של לחות. בחלקן יש חומרים צמחיים שבהם כלורופיל, המזרז את תהליך הריפוי וגם מרגיע את העור. אל לנו לשכוח כי ישנם סוגי עור רבים ושונים ולא כל טיפול מתאים לכולם וזו הסיבה שישנן שיטות נוספות לטיפול בתופעת האקנה.

הטיפול בקמטים בעור

 
 
קמטי העור, המופיעים בדרך כלל בתחילת שנות ה – 30 הם חלק בלתי נפרד מתהליך ההזדקנות, אולם פעמים רבות הם מופיעים גם בשל קרינה רבה מאד לשמש, תזונה לקויה ובכלל – אורח חיים לא נכון. כדי לשמור על עור הפנים ולמנוע את הופעתם של הקמטים בגיל צעיר או באופן בולט מאד, אפשר להשתמש בקרמים מיוחדים לפנים, המכילים רכיבים שונים בעלי סגולות בריאות רבות. למשל, קרם פנים המכיל שמן זית יכול להיות פתרון מצוין למי שרוצה לשמור על עור הפנים. שמן הזית, שידוע ברפואה הטבעית וברפואה העתיקה, משמש כרכיב עיקרי מאד במוצרי קוסמטיקה טבעיים רבים ולא בכדי. הוא עשין בוויטמין E, הוא נספג מהר ובאופן יעיל מאד בעור הפנים וגם שומר על מראה צעיר יותר ובעיקר חסר קמטים. ג’ל חומצה היאלורונית הוא טיפול נוסף, הנחשב לפופולארי כיום, בזכות החומר הפעיל שבו. גם שמן הקוקוס מציע יתרונות רבים ומשמש כרכיב מרכזי לטיפוח העור ולמניעת הופעת הקמטים.

טיפול בכתמי העור והצלקות

 
 
כתמי העור, שמופיעים פעמים רבות על עור הפנים בין אם בשל החשיפה לשמש או בעקבות הגיל, ניתנים גם הם לטיפול ובעיקר למניעה. כדי למנוע את הופעת כתמי העור מומלץ להקפיד שלא לשהות זמן רב מאד בחוץ, חשופים באופן ישיר לשמש. ישנן כמה שיטות טיפול המוצעות כיום במקרים של כתמי עור כמו למשל כאלו הכוללות שימוש בתכשירים המכילים שמן זרעי גזר. לגזר סגולות בריאות רבות מאד: הוא מכיל וויטמינים, נוגדי חמצון וגם ברזל ומגנזיום וידוע ככזה המשפר את מראה העור ועוזר במקרים של פיגמנטציה. גם האלוורה משמשת כחומר טיפולי במקרה של כתמי עור ואף כמוצר אנטי אייג’ינג. באלוורה יש פוליסכרידים, העשירים בלחות והיא נספגת בקלות רבה מאד בעור. חלב עיזים הוא רכיב נוסף, שאפשר למצוא בתכשירים טבעיים המתאימים במקרה של כתמי עור והוא מציע סגולות בריאות רבות – הוא עשיר בחומרי הזנה שטובים לעור, כמו וויטמינים וגם חומצות שומן. במקרים של צלקות בעור הפנים כתוצאה מאקנה למשל אפשר להשתמש בסבון המכיל צמחי מרפא ושמנים צמחיים. השילוב בהם עוזר לטפל במקרים של צלקות טריות, אחת מהתופעות הנלוות לאקנה.

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *