מתח, עצבים ובריאות העור

 
אורך החיים המודרני, לחץ בעבודה , מטלות יום יומיות רבות ואפילו עמידה מעיקה בפקקים התמידיים ,הופכים את חיינו למלאי מתח נפשי, שמקשים על עיכול נכון של המזון והצטברות של טוקסינים (רעלים)במערכות השונות.
נוסף לכך, הרגלי אכילה גרועים, כמו צריכת מזונות תוך כדי עבודה מול המחשב, בזמן הנסיעה וכשאנו מנסים להספיק את כל המטלות השונות.
באורך חיים זה, אנו נוטים לצרוך כמויות גדולות של קפה, להרבות בעישון ובאלכוהול. כל אלה מדללים את מאגר הוויטמינים בגוף ואת כושר הספיגה שלהם ומוסיפים לו שלל של רעלים.
 
איך זה קשור לעור?
במצבי מתח פועלת בגוף מערכת העצבים, המיועדת לעזור לו לתפקד במצבי סכנה, ובכך מערכת העיכול ומערכות חשובות אחרות לטיהור הגוף אינן פועלות כראוי והוא אינו מצליח להילחם ברעלנים שמצטברים. כך אין ביכולתו לספק את התצרוכת התזונתית הנאותה.
הצטברות רעלים בגוף וחוסר יכולתו של העור לנקזם יגרמו להופעת תסמיני עור רבים ולהאפרת גוון העור.
מצבי מתח ולחץ גובים מאגר עצום של ויטמינים החיוניים לבריאות העור, כדוגמת משפחת ויטמיניB השונים. חוסר בוויטמינים אלו עלול לגרום לתופעות, כגון:
שפתיים סדוקות, גרד בעור הפנים, אקזמה, קליפות עור סביב הפנים, עור סדוק ליד הציפורניים וחיוורון.
מתח ועישון רב יגרום למחסור בוויטמין C וE בספיגה טובה של חומצות שומן חיוניות, שיש להן חשיבות רבה למראה עור יפה בעל מרקם וגוון אחידים.
הצטברות רעלים במערכות הגוף
 
העור הוא איבר הפרשה ותפקידו לסייע לגוף להוציא את החומרים דרכו. ניקוז גרוע והצטברות קרטין בשכבות עור עליונות עלול להפריע לו לנקז את ההפרשות המוגברות ובכך להצטבר בפתחי הניקוז שלו.
כך נוצרים נגעים רבים, פצעונים, עור מחוספס ולא נעים למגע, חוסר חיות וגוון צהבהב.
אז איך מטפלים בתופעות הללו?
טיפול נכון בעור הפנים הוא שילוב יעיל של כמה טיפולים פנימיים וחיצוניים:
 
  • שינוי תזונתי:
התאמת תפריט המתאים לאורך חיים ולסגנונו. להקפיד לשמור על שפע של מזונות טריים ומלאים, כגון: לחם ואורז מלא, מגוון גדול של ירקות ופירות טריים, שפע של עלים ירוקים, גרעינים ואגוזים לא קלויים.
כדאי להפנות זמן לארוחות מסודרות, להקפיד על שלווה במהלך צריכת המזון ולעיסה מוקפדת, כך שתהיה ספיגה יעילה של מרכיבי המזון, הוויטמינים והמינרלים.
 
  • צמחי מרפא –
מניסיוני, שימוש בפורמולות צמחים שעוזרות לגוף להתמודד עם הרעלים הרבים, הרעלים, מעודדים ייצור נגעים בעור ולכן יש צורך לפנותם.
צמחים כגון: שן הארי וגדילן מצוי, סרפד ,לפה וספירולינה.
 
  • טיפול הפנים
בטיפול היום יומי יש חשיבות רבה לאיכות החומרים הקוסמטיים. חשוב להקפיד שהמוצרים יהיו טבעיים ללא חומרים, השנויים במחלוקת בעולם הקוסמטיקה, כגון שמן מינרלי ממוצרי פטרוליום ועוד, שכן עלולים לגרום לסתימת נקבוביות העור ובכך הוא לא יוכל לנקז את הפסולת באופן טבעי.
חשוב להקפיד על:
ניקוי הפנים בסבון טבעי ללא SLS
גרגור קבוע של העור בפילינג עדין, ישפר את “נשימת” תאי העור.
שימוש במי צמחים עדין לעור הפנים יחזיר לו את חיוניותו.
עיסוי עדין יום יומי יעזור בהמרצת הדם, יספק לעור את מרכיבי התזונה החיוניים לו וחמצן.
סאונת פנים הזעה ממוקדת על אזור הפנים, בשילוב ג’ל המכיל צמחי מרפא, תסייע בהוצאת הרעלים, בחיטוי ובטיהור עור הפנים.
אז… מה היה לנו?
מערכת העצבים פעילה יתר על המידה במרוצת חיי היום יום שלנו, שמקשה על מערכות הגוף בתפקוד תקין, ומספקות לגוף, כתוצאת לוואי, שלל רעלים.
עור הפנים הוא הראשון שיושפע ממחסורים תזונתיים או משפע של רעלים, ולכן יופיעו על פנינו פצעונים, פריחות גוון עור לא יפה ועוד
שינוי הרגלי התזונה, הקפדה על מרכיבי מזון טובים, ושימוש בתכשירים טבעיים מהווים את הבסיס למראה עור יפה .

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *