פרח הקלנדולה – מרפא עור טבעי

פרח הקלנדולה, הידוע בשם “ציפורן החתול”, מעביר ליופיו החיצוני גם עשיר בפעילות טיפולית צמחית.
מרפאים טבעיים משתמשים בשמן המופק מתשרית פרחי הקלנדולה כבר מאות שנים, כשהמצרים הקדמונים האמינו שהם גורמים לנו להיראות צעירים יותר. ההינדים השתמשו בפרח הקלנדולה למגוון רחב של שימושים קוסמטיים, מלבד צביעת המזון (תחליף זול לזעפרן) וצביעת הבגדים, ובברית המועצות השתמשו בו לטיפול באבעבועות רוח.
כיום הצמח משמש למגוון שימושים, בעיקר לטיפול בבעיות עור, וידוע ביכולת ריפוי, בהקלתו ובריכוך, לטיפול בדלקות, בהאצת ריפוי העור ואיחוי פציעות. השימושים כוללים: טיפול בכוויות, חתכים ופציעות. האמונה היא שהצמח נלחם ומצמצם את הזיהומים והדלקות, שנגרמים מזיהום משני לפציעה או לכוויה. לעיתים קרובות מרפאי העור משתמשים במיצוי הפרחים (אקסטרקט קלנדולה) לטיפול ישיר בכוויות או כקומפרסים. גם אני מעדיפה להשתמש במיצוי, מפני שקל להוסיפו לקרם או למשחה, בלי להפוך אותה לשומנית מידי.
כשמתבוננים בפרח הקלנדולה, הפרח לא חושף במראהו את איכותו, אך מבחינה רפואית שילוב של ויטמיני C ו-E שנמצאים בו פועל הן לשימוש חיצוני והן לטיפול פנימי, וכל זה בנוסף למגוון של כ-20 פיטוכימיקלים ונוגדי חמצון טבעיים.
על פי מומחים במרכז לטיפול בסרטן שבעיר ניו יורק בארצות הברית, לקלנדולה תכונות נוגדות דלקת ווירוסים, תכונות המטפלות בטפילים במערכת העיכול, יעילות לטיפול באיידס ומסוגלות למנוע גידולים סרטניים ואנטי בקטריאליים. לקלנדולה יתרונות רבים גם לשימוש פנימי, לטיפול בתופעת הגסטרו ומערכת עיכול רגישה.
הטיפול בקלנדולה כולל:
אקזמה
גסטריטיס
כוויות
שיעולים
הכשת נחשים ועקיצות חרקים
פצעי לחץ
אקנה
כיבים
ורידים בולטים
פריחות
דלקות עור
דלקות אוזניים
ניתן למצוא את הקלנדולה בפורמולות רבות ובצורות טיפול שונות: שמן, מיצוי נוזלי, אקסטרקט יבש. הוא צמח בטוח לשימוש ללא תגובות או תופעות לוואי, ולכן נמצא בפורמולות רבות לילדים, אך גם מכיל ססקוויטרפנים שלרגישים יש להימנע משימוש בתכשירים המכילים קלנדולה. כמו כן, יש להימנע בעיקר בשימוש פנימי לנשים בהיריון או מניקות.

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *