יתרונותיו של מלח ים

אני משתמשת במלח ים גם מתוצרת קוטפי המלח, אך רק לאחרונה התוודעתי לפלא הנפלא שבמוצר זה, דרך הפקתו, האיסוף הקפדני והשמירה על איכותו ועל המשאב האדיר, עוצמת הטבע בו.
מלח הים, להבדיל ממלח השולחן הנפוץ בפרט, הוא חומר גלם נפלא ותכונותיו אינן מיועדות רק למאכל אלא גם לטיפולים רבים, ביניהם טיפולים חיצוניים. למעשה, לטיפול במלח היסטוריה ארוכה של שימוש בסוגים שונים של מתכוני יופי ואף טיפולי עור, לשימוש למטרות טיפוליות יש שם מקצועי Thalassotherapy :
רבים מדווחים על ירידה במראה האקנה והבהרה יעילה של עור הפנים לאחר שימוש במלח לטיפול בו. אנו משתמשים בו כחלק מפילינג גוף, אך ניתן לשלבו גם בתרסיסים עדינים וכך כל הזמן להזין את העור.
המלח – כחומר אנטיספטי
המלח משמש כחומר אנטיספטי. משמיד חיידקים יעיל במיוחד ולכן אם יש לכם פצע זיהומי כדאי שתשטפו את המקום במים משולבים עמו. המסת גרגירי מלח- ים במים תסייע לכם להחלים במהירות. אני יודעת מה אתם חושבים, מלח על פצעים … עלול לשרוף מעט בהתחלה, אך חשבו על ההחלמה המהירה ועל יכולת העור להגליד טוב יותר.
מי הים, הידועים בתכונות החיטוי והטיהור שלהם, גם מכילים אחוזי מלח ומתאימים לייבוש נזלות ולספיחה ולניקוי העור.
מינרלים בכמויות גדולות
נוסף לכך, מלח ים מכיל ריכוזים גבוהים של אשלגן, נתרן, כלור, מגנזיום ו92 מינרלים חיוניים, המסייעים להגברת חילוף החומרים וכך מנקים את העור ביעילות, בנוסף לתכונות החיטו המעולות.
ספיחת שומן יעילה
מלח ים ידוע ביכולתו לספוח שומן, מי מלח לניקוי עור שמן יספח וימתן את מידת הברק בו. אומנם תכונתו הנוספת טרם נחקרה מדעית, אך רבים המשתמשים בפילינג מלח לגוף, מספרים על צמצום ההיקפים ועל צמצום מראה הצלולית בירכיים. בהמשך מופיע מתכון למלח לטיפול בצלוליט.
למלח תכונה נפלאה נוספת שהופכת אותו לכלי יעיל לטיפול בעור שמן, כווץ מי מלח יכול לצמצם את מראה הנקבוביות הפעורות ( עור שנראה כמו תפוז).
טיפול לצמצום מראה הקמטים
למלח תכונות כיווץ שאנו מכנים אסטריגנטים. הכנת תרסיס מי המלח יכולה למצק את העור, לבצע פעולת מתיחה וכך לצמצם את מראה הקמטים.
טיפול בקשקשת הקרקפת
טיפול יעיל להסרת הקשקשים בעור הקרקפת הוא פילינג קרקפת עדין באמצעות מלח ים טחון היטב במטחנת קפה, כדי שהגרגירים לא ישרטו, יזין וישפר את המראה ועור הקרקפת יסיר את הקשקשים.
ניתן להשתמש במגוון רחב של מלחים כדי להכין את התכשירים:
מלח ים אטלנטי
מלח ורוד מהימלאיה
מלח שחור גופריתי (מלח הודי )
וכמובן מגנזיום סולפט הוא המלח האנגלי.
לפניכם מתכון למי מלח כתרסיס מרענן לפנים ויכול לשמש כטונר לפנים או כתרסיס הזנה לעור, אם עד היום לא השתמשתם במלח לעור, כדאי לנסות את המתכון הבא : שמסייע להפחתת עור אקנתי, המעניק לו תחושת רעננות ונקיון
מרכיבים:
.1 כוס אחת של מים מזוקקים או חליטת צמחים, כגון קמומיל או קלנדולה
2. כף מלח ים אטלנטי או ההימלאיה
3. מעט פתיתי מגנזיום או מגנזיום סולפט
4. שמנים אתרים לריח על פי טעמכם האישי מומלץ
אופן ההכנה :
מומלץ לחמם את המים מעט כדי שהמלח יימס יותר בקלות ולערבב אותו ואת המגנזיום עד שהאשון נמס לגמרי.
לאחר שהתערובת מתקררת, להוסיף שמנים אתרים ולאחסן בבקבוק כהה זכוכית עם ראש תרסיס. ניתן לטפל בעור על ידי ריסוס או עם צמר גפן וכדאי להשתמש בתכשיר זה כחלק משגרת הטיפול בעור
ניתן לקנות את המוצר המוכן : מלחי אמבטיה בסיסי
 

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *