איך להתמודד עם לחץ וסטרס ?

בעיות בריאותיות בעקבות לחץ ומתח
לחץ ומתח הם עניין נפוץ, בייחוד במדינה קטנה וגדושת אירועים כמו מדינת ישראל. עודף מתח בגלל פרנסה, ביטחון, המצב הפוליטי, מערכות יחסים אישיות, וכמובן החופש הגדול – תקופה מאתגרת במיוחד לכל משפחה – עלולים לגבות מחיר יקר בפגיעה נפשית או פיזית.
בשנים האחרונות מחקרים רבים מוכיחים את הקשר בין לחץ, מתח וחרדה והשפעתם על הבריאות. מתח וחרדה עלולים להשפיע גם על מצב העור ובריאותו; סבוריאה, פסוריאזיס, תגובות אלרגיות פתאומיות כגון סרפדת וסוגי דרמטיטיס שונים, נשירת שיער והחרפה של מחלות אוטואימוניות כמו ויטיליגו, מושפעות ישירות מהמצב הנפשי המתגבר במצבי מתח וחרדה, וכמובן המושפעת המרכזית היא הזדקנות מוקדמת ומראה לא אחיד של העור.
אורח חיים ונתונים אישיים משפיעים על התפרצות מחלה המושפעת ממערכת עצבים עמוסה. אנשים אלה המכונים טיפוס A (שאפתנות מוגזמת להישגיות, לוחמנות, התמסרות מוגזמת לעבודה, חוסר סבלנות וכיו”ב).
האם אפשר לעשות משהו בנדון?
משפט חכם אומר: “כאשר אין אפשרות לשנות את העולם, כדאי לשנות את עצמנו”. שינוי גישה חשיבתית והרגלים יכולים לספק לנו כמה אלמנטים התנהגותיים לשיפור ההתנהלות האישית ברגעי מתח. הנה כמה רעיונות שכדאי לאמץ כשמעוניינים להשתחרר ממצבי מתח ועצבים:

אולי יעניין אותך גם?

מתכון לקרם עיניים

מתכון לקרם עיניים  מתכון זה מיועד לטיפול עדין ועשיר בלחות לאזור העיניים. הוא מכיל שמנים מזינים וחומרים פעילים. כמות: 30 גרם קרם עיניים ציוד:קערת זכוכיתשפדל עץמשקל דיגיטליכפות מדידה/משורה קטנהכלי

קרא עוד»

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *