טיפול בעור יבש בארבעה צעדים פשוטים

עור יבש עלול להשפיע רבות על איכות החיים שלנו; הוא מרגיש מתוח, חסר ברק וחן, מלווה בקשקשת ולפעמים
אפילו מגרד מאוד.
האם ידעתם כי לעור היבש השפעה על מערכת החיסון שלנו? כן – העור כמערכת שנועדה להגן עלינו מושפעת מאוד מעור יבש.
המשמעות של עור יבש שהעור אינו מפריש במידה מספקת את השומן הטבעי שלו (NMF), ולכן נוצר יובש המוביל לסדקים בעור, אפילו לסדקים עדינים ומקרוסקופיים שאינם נראים או מורגשים. אותם סדקים עלולים להוביל לחדירת חיידקים ומזהמים רבים, המשפיעים באופן ממשי על הבריאות והמערכת החיסונית הכללית שלנו, ולכן כדאי לטפל ללא דיחוי בעור מסוג זה.
מומלץ להקפיד על ארבעת האלמנטים הבאים:
 
1. שינוי תזונתי – הוסיפו “שומן טוב” למזון
נכון שמרבית הפתרונות הן בפן החיצוני – מריחת קרם, שמן טיפולי או סרום, ולקוסמטיקה הטבעית פתרונות רבים אותם אפרט בהמשך, אך על פי הגישה הנטורופתית אלה רק פתרונות חלקיים.
כמו שנאמר לא פעם, היופי מגיע מבפנים ומזונותינו הם תרופותינו, כך מצב העור הוא תוצר של המזון שלנו. חוסרים תזונתיים משפעים על תפקודו ומראהו, ולכן יש מספר מזונות שכדאי להוסיף כדי לשפר את מראה העור:
חומצות שומן חיוניות – אכלו יותר דגי ים צפוני
חומצות שומן אלה מכילות תרכובות אורגניות חשובות ומהוות מרכיב מרכזי בשומן שבגופנו. בנוסף, מהוות מקור נפלא לחלבון איכותי וחומצות שומן מסוג אומגה 3. שומן זה מהווה חומר הבניה לקרומי התאים ולהורמונים השונים בגוף. דגי הים הצפוני כוללים: סלמון, הליבוט ומקרל.
העשרת המזון בדגים יאפשר לגוף לקבל חומר, אותו הוא יפריש דרך בלוטות החלב (Sebum) ויבנה קו הגנה שומני על גביו. בנוסף אותו חלבון מלא שבדג יאפשר לגוף לתקן את הנזקים והסדקים בעור.
ניתן לספק הזנה לעור לא רק מן החי. אמנם חלבון הדגים הוא היעיל ביותר לטיפול, אך ניתן למצוא מקורות הזנה גם מהצומח על ידי הוספת אבוקדו, זרעי פשתן, זרעי צ’יה, שמן המפ או טחינה.
 
2. פרוביוטיקה
אחד המרכיבים החשובים לבריאות מערכת העיכול הוא הפרוביוטיקה. בסיס הרפואה הטבעית מאמינה, כי מרבית בעיות הבריאות מקורם במערכת עיכול לקויה. מכיוון שעור מאוד יבש, בעיקר בגיל צעיר, מקורו במערכת עיכול שאינה מספקת חומצות שומן לעור, חשוב לאזן אותה.
הפרוביוטיקה היא שם כולל לאותם חיידקים שמהווים את פלורת המעי ומסייעים לתהליכים רבים במערכת העיכול, בהם פירוק תקין של מזון, הגנה כנגד חיידקים פתוגנים (מעוררי מחלה) וחיזוק הגוף אחרי מתן אנטיביוטיקה.
מהי הפרוביוטיקה היעילה?
יש בשוק תוספים רבים שמכילים את אותם חיידקי פרוביוטיקה, אך בבחירה של תוסף יש להקפיד כי הוא מכיל מגוון וכמות גדולה ככל האפשר של חיידקים, וזאת כדי שישרדו בתנאי המעי הקשים. חשוב לציין, כי לא חובה לקנות פרוביטיקה, אלא ניתן להכין ולגדל חיידקים ידידותיים אלה גם בבית.
הם נמצאים בכרוב או ירקות כבושים במלח, יוגורט ביתי, יוגורט קפיר, מרק מיסו ובחומץ תפוחים טבעי לא מפוסטר.
לטיפול במצבי עור דלקתיים מומלץ למרוח את הפרוביוטיקה גם על פני העור.
 
3. ויטמין A
אחד המסייעים למלחמה בעור היבש הוא ויטמין A. מחסור בוויטמין A יתבטא בעור יבש וסדוק. ויטמין A נמצא בצורתו הטבעית מן החי, אך הגוף יכול לנצל גם את הבטא-קרוטן שנמצא בכל הירקות והפירות בעלי צבע צהוב או כתום, כמו: גזר, דלעת, בטטה, מנגו, תפוז, מלון, וגם חלק מהצמחים הירוקים כמו ברוקולי ותרד.
 
4. הוסיפו” שומן טוב” גם לתכשירים
לטיפול בעור יבש חשוב להתייחס גם לטיפול החיצוני, שכן המראה היבש מצריך התייחסות קוסמטית. בקוסמטיקה הטבעית יש לכל אחד את החופש לרקוח את התכשיר לצרכים האישיים שלו בהתאם לרמת היובש בעור.
חשוב להוסיף לתכשירים שמנים בעלי חומצות שומן חשובות, כמו: שמן נר הלילה, בוראג’ או קנביס\המפ, שישמרו על גמישותו ובריאותו של העור, ויעניקו לו את ההגנה של חומצות השומן הייחודיות מבלי לגרום לתכשיר או הקרם להרגיש “כבד” ולא נעים.
כמו כן, הוספה של חמאות כמו שיאה או קוקוס יכולים למנוע הופעה של קמטים.
לחותנים – בקוסמטיקה הטבעית יש מספר לחותנים שמומלץ להוסיף לקרם לחיזוק אלמנט הלחות , כמו: סקוואלן , לציטין, אוריאה, חומצה היאלורונית וגליצרין צמחי. כל אחד יכול לבחור את הלחותן על פי חומרת היובש.
אקסטרקט פפאיה – מיצוי צמח הפפאיה נפלא לטיפול בעור יבש. למיצוי זה הכוח לריכוך העור, מה שמקל בייחוד כשהעור מלווה בתחושות גרד.
שמן אתרי אילנג אילנג הוא שמן המופק מזיקוק הפרחים. שמן בעל ריח ארומטי חזק. לשמן תכונות מרפא רבות שמרביתן קשורות לעור. בזכות תכונותיו האנטיספטיות ואנטי סבוראיות בשילוב תכונות מרגיעות רבות, מהווה כשמן טיפולי יעיל לבעיות רבות בעור. כמו כן, לשמן זה תכונה אחת חשובה במיוחד, והיא יכולת איזון בלוטת הסבום, אותה בלוטה בזקיק השערה בעור, האחראית על הפרשת שומן. איזון הבלוטה יעיל גם במצבים של עור יבש, אך גם במצבים של עור שומני מאוד.

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *