איך ניקוי רעלים בעור יכול למנוע צרות?

החגים בפתח ואיתם הניקיונות אך מה עם הגוף, העור והסביבה הפנימית שלנו? עונת האביב היא זמן טוב להתחדשות. זכרו כי העור הוא הראי הטוב ביותר למצב פנים הגוף, ולכן ניקוי רעלים ידאג לכך שכל האיברים בגוף יעבדו בהרמוניה. מכיוון שהעור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף והוא מושפע באופן ישיר מהמרכיבים שזורמים במחזור הדם, גם הוא נהנה מניקוי הרעלים. ניקוי רעלים שכזה מפנה פסולת ומחליפה במינרלים חיוניים לו.
אם אתם סובלים מאקנה, פצעים תקופתיים, עור יבש ומגורה, ייתכן שמאמר זה יהיה לכם יעיל במיוחד.
מטרת ניקוי הרעלים, או דיטוקס (detox) כפי שרבים קוראים לו, היא להאיץ את פעילות הגוף לפינוי פסולת. פעילות ניקוי רעלים אינו תהליך חדש, ומשמש מרפאים כבר מזה אלפי שנים לטיפול במגוון רחב של בעיות בריאות. למרות שניקוי רעלים אינו נפוץ ברפואה הקונבנציונלית, הוא נפוץ מאוד בקרב אלה שמקפידים על רפואה ותזונה טבעית.
חשוב להדגיש שהגוף שלנו מקפיד לבצע ניקוי רעלים בכל יום ועבור כך עובד קשה מאוד. הרעלים נוצרים בגוף בפעילות השוטפת שלו, כמו בתהליך העיכול, אך בנוסף אנו אוגרים פסולת ממקורות חיצוניים, כמו: אכילת מזונות עשירים בחומרים משמרים, צבעים, כימיקלים, הדברות והורמונים.
הסביבה בה אנו חיים מוספה גם היא רעלים: פסולת סביבתית, עשן סיגריות, זיהומי קרינה ממכשירים, שימוש בתרופות באופן קבוע או בזמן מחלה, שימוש בחומרי ניקוי מזיקים (בעיקר בפסח) ומגוון תכשירים קוסמטיים שממלאים את הגוף בלא מעט רעלים.
הכבד, הכליות, המעי, הריאות, מערכת הלימפה והעור – כל אלה משתתפים בתהליך ניקוי הגוף כמו הזעה המופרשת מהעור.

מדוע אנו זקוקים לניקוי רעלים?

בסביבת חיים אידיאלית, הגוף מסוגל להתמודד עם הרעלים בתוכנו ושמקיפים אותנו, אך תזונה לקויה וחשיפה גבוהה לרעלים סביבתיים יכולות להכביד על אותם איברים שאחראים על פינוי הפסולת בגוף מעבר ליכולת הטבעית שלהם. בנוסף, אותם רעלים מסיסי שמן, כמו: עודף הורמונים או כימיקלים שונים, אינם מפונים דרך העור או השתן, ולא פעם ייאגרו ברקמות הגוף (בעיקר רקמות שומן).
התוצאה לכך היא בעיות בריאות, עייפות, חוסר ריכוז ובעיות עור.
תהליך ניקוי רעלים מסודר יכול לעזור לגוף ויעודד ניקוי תוך כדי שמירה על הכבד והכליות.
מרבית האנשים שעוברים תכנית ניקוי רעלים מספרים על שיפור במערכת העיכול, רמות האנרגיה, הריכוז והזיכרון, ריפוי מדלקות ומחלות חוזרות ומראה עור יפה, נקי וזוהר. כמובן שבתהליך ניקוי הרעלים אפשר לאבד כמה קילוגרמים ולהאיץ את תהליך הרזיית הגוף.

מהן השיטות לניקוי הרעלים?

תכנית ניקוי רעלים מסודרת כוללת תכנית תזונה מדויקת. היא יכולה לכלול צום או שתיה של מיצים בלבד, או שילוב של צמחי מרפא, תוספי מזון, פעילות גופנית מאיצת ניקוי, הברשת גוף, וגם סאונה לניקוי הרעלים דרך העור לניקוי יעיל של העור, הכבד, הכליות, המעי, הריאות ומערכת הלימפה.
נטורופת יכוון אתכם לניקוי הרעלים האפקטיבי והמתאים ביותר לאורח החיים שלכם ולמצב בריאותכם. לאלה שזו תכנית ניקוי הרעלים הראשונה שלהם, טוב יעשו אם יבחרו בשיטה עדינה ומעקב צמוד של איש מקצוע.
כמובן שניקוי רעלים אינו מומלץ לנשים בהריון או מניקות. כמו כן, אין לבצע ניקוי רעלים ללא הדרכה מוקפדת של מטפל מיומן לחולי סרטן, סוכרת, אפילפסיה, מחלות לב, כליות, או לסובלים מלחץ דם נמוך או קוליטיס. אין להפסיק להשתמש בתרופות קבועות ללא התייעצות עם רופא מטפל.
לניקוי הרעלים לבריאות העור מתלוות לעיתים תופעות לוואי, כמו: כאבי ראש, עייפות קיצונית, באשת הפה, סחרור או החרפה של תופעות שונות בעור. סימנים אלה מופיעים בימים הראשונים והם תגובה של הרעלים המופרשים למחזור הדם. שתיה של מים תעזור לפינוי יעיל של הרעלים.
 

נקי ביום יום

יש גם דרך נוספת ויעילה לא פחות לניקוי רעלים והיא הקפדה יום יומית של פעולות אלה:
1. שתיה של מיץ לימון בכל בוקר: הניעו את תהליך ניקוי הרעלים בשתייה של מיץ מחצי לימון סחוט וכף שמן זרעי המפ.
2. הרבו בשתייה של מיצי ירקות ופירות – עדיפות על כיבה ריקה, כך הגוף יספוג היטב את המרכיבים המזינים במהירות וביעילות. מיצים המכילים צמחים וירקות מעלים ירוקים הם היעילים ביותר.
3. תה לניקוי רעלים שמכיל: תה ירוק, שורש ג’ינג’ר, שוש קרח זקן התירס ושורש שן הארי.
4. הוסיפו חומץ תפוחים כניקוי רעלים – לחומץ התפוחים יתרון רב בניקוי הגוף והעור על ידי הפיכת רקמות הגוף לבסיסיות, ועל ידי כך הוא מאפשר פינוי פסולת בצורה יעילה (ראה הרחבה במאמר שפורסם בנושא).
5. הרבו במזון מנקה רעלים ותוספים לסיוע – תפקיד הכבד והכליות הוא לשמש כמערכת ניקוי וסינון, ולכן מומלץ להוסיף את המזונות הבאים על מנת לייעל את תפקיד הניקוי: פטרוזיליה, כורכום, פלפל שחור, שום, לימון, אשכולית, אצות ים, סלק, עשב חיטה וספירולינה כאצת מים מתוקים.
6. אכלו “נקי” – שלבו שפע של מזונות עשירים בסיבים, שתפקידם להאיץ ניקוי וטיהור הגוף מפסולת על בסיס יום- יומי. הימנעו מצריכת מזונות מעובדים שעשירים בקמח לבן וסוכר.
7. פעילות גופנית נמרצת – קפיצה על טרמפולינה, ריצה או הליכה מהירה מאפשרים זרימה תקינה של הדם ופינוי הרעלים.
8. יוגה לגוף ולנפש – תרגול קבוע של יוגה מאפשר הרגעות, אך לא מעט תרגילים ביוגה מאפשרים גם האצת ניקוי הרעלים.
9. הברשת גוף – לפני או אחרי מקלחת מומלץ לבצע הברשה יבשה של העור המאפשרת להזרים את נוזלי הלימפה, משפרת את זרימת הדם, תורמת לחידוש וריענון העור ומעודדת את ניקוי הרעלים.
10. ניקוי הלשון – ניקוי הלשון עם מנקה לשון או כפית מסיר שאריות חיידקים שהצטברו במהלך הלילה על הלשון, עוזר לספיגת המרכיבים בזמן לעיסה וישפר את טעם המזון.
11. אמבט לניקוי רעלים: תערובת ניקוי רעלים בזמן אמבט מפנק שגם תורם לאיזון הגוף-נפש וגם עוזר לספיגה וניקוי העור. ניתן לבחור משתי תערובות מוכנות המורכבות מתערובת מלחים ושמנים אתריים, ולהוסיף לאמבט כ-3 כפות מהתערובת.
מאחלת לכם הנאה והצלחה מתהליך נפלא זה – הגוף יוקיר לכם תודה.
 

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *