מגנזיום ושמן מגנזיום

בחרנו במאמר זה להתמקד במרכיב חשוב והוא המגנזיום והפעם בתכשיר קל ופשוט להכנה בבית והוא שמן מגנזיום.

רוב מומחי הבריאות מסכימים כי שמירה על רמות תקינות של ויטמינים ומינרלים חשובים לבריאותנו, אך אחד המינרלים ששמים עליו פחות דגש הוא המגנזיום, למרות שמשפיע כמעט בכל היבט בריאותי, בייחוד בשמירה על אנרגיית הגוף.

המגנזיום בעל תפקיד בחילוף החומרים של המינרלים האחרים. בנוסף מסייע לתפקוד תקין של הלב, כלי הדם, העצבים ושריר המעי, מסייע לטיפול במחלות ריאה, מרחיב כלי דם, ולכן טוב גם לבעיות זקפה בקרב גברים, מזרז החלמה מניתוחי לב ומזיהומים קשים.

כיום היבול גדל בקרקע דלה במגנזיום, ולכן המינרל כמעט כבר לא קיים במזון. מחסור במגנזיום ידוע בעיקר באזורים בארץ בהם שותים מי שתיה מותפלים. כמו כן, הזעה כתוצאה ממתח מרוקן את המאגרים שכן נותרו בגופנו, ולכן חוסר במגנזיום הוא בלתי נמנע.

מהם הנזקים של מחסור במגנזיום?

כמו מרבית המינרלים שאותם אנו צורכים בכמות קטנה, מחסור במגנזיום יגרור בעיות בריאות רבות, כמו: טרשת כלי הדם, אבני כליה, הפרעות קצב לב, כאבי וסת, אלכוהוליזם, יתר לחץ דם, תסמונת העייפות הכרונית, אפילפסיה, אוסטיאופורוזיס, חרדה, הפרעות שינה והתכווצויות שרירים.

מגנזיום בטיפול חיצוני

שיטה של החדרת מינרלים דרך העור היא שילוב של רפואה עתיקה ומדע חדשני. נמצא כי החדרה של ויטמינים או מינרלים דרך העור אפקטיבית מאוד.

כיום קיימות שיטות שונות להחדרת מרכיבים שונים לגוף, כך למשל במדבקות להפסקת עישון ומדבקות חיצוניות להקלה על כאב כתחליף לנטילת גלולה, או טיפולים אחרים כמו: סאונה, טבילה במעיינות מרפא ומריחת בוץ על גופנו, כך שאם השתמשתם במוצרים כאלה שיטת החדרה של מרכיבים דרך העור אינה זרה לכם.

כיצד מגנזיום נספג דרך העור?

העור הוא האיבר הגדול ביותר בעל מספר פעולות חשובות:

  1. איזון חום הגוף
  2. ניקוי רעלים
  3. משמש כחיץ

תפקיד העור כחיץ הוא שמירה על לחות ומים בעור ומניעת חדירה של חיידקים ורעלים, אך איזון חום הגוף וניקוי הגוף מרעלים לא יכול להתקיים אם העור היה אטום לחלוטין.

לא מעט מרכיבים חודרים מהשכבה החיצונית של העור פנימה לתוך מחזור הדם. העור מאפשר חדירת חומרים לגוף במספר דרכים, ביניהן חדירה של חומרים סביב תאי העור או חדירה דרך זקיק השערה והבלוטות.

ב-2005 ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization) פרסם מאמר שבו נקט עמדה נחרצת: “בעוד העור מהווה חיץ, אינו אטום לחלוטין ורבים מהכימיקלים חדירים במכוון או שלא במכוון”. כמובן שאנו בקוסמטיקה הטבעית מודעים לאפשרות זו ומקפידים לחסוך כימיקלים מיותרים בעור.

אם כן, מהי הדרך היעילה להחדיר מגנזים דרך העור?

  1. אמבט מלחים עשירים במגנזיום סולפט (מלח אנגלי) – תערובת מלחים עשירים בתכונות ריפוי למגוון רחב של בעיות בריאות ובעיות עור. אמבט מרגיע עשיר במלחי מגנזים סולפט מרפה שרירים ומנקז רעלים מתוך העור, מסייע במניעת כאבי פרקים ושרירים הנובעים מדלקות.
  2. הכנה של תכשיר ספיגה דרך העור בשם ״שמן מגנזיום״ . למעשה זה אינו שמן כלל, אך מרקמו סמיך ושומני ולכן נקרא “שמן מגנזיום”. בתחילת כל שימוש בשמן מגנזיום יש צורך בתקופת הסתגלות. השימוש הראשוני בתכשיר זה גורם לגרד קל על גבי העור, אך תופעה זו נעלמת ככל שהעור מתרגל. ניתן להשתמש בשמן לפני אימון ספורט  או כמניעה ועזרה בתופעות של מיגרנות שמקורן בכבד.  על פי מחקר שהתפרסם ב-2007, שמן המגנזיום מהווה  גם טיפול יעיל באקנה.

מתכון לשמן מגנזיום:

:חומרים דרושים

חמישים גרם מגנזיום כלוריד

חמישים גרם מים מזוקקים

כלי זכוכית עם ראש תרסיס

אופן ההכנה

שוקלים את המגנזיום כלוריד

שוקלים את המים

מערבבים עד המסת המגנזיום

מעבירים לכלי הזכוכית. כל כך פשוט

סרטון יוטיוב בסוף מאמר זה  יעביר בצורה ברורה את דרך ההכנה 

 

מקורות מגנזיום במזון

אם בכל זאת תרצו להעשיר את התזונה במגנזיום תוכלו לאכול יותר אגוזים, קטניות, מוצרי סויה, שקדים, אגוזי פקאן, ערמונים, אגוזי קשיו ואגוזי ברזיל.

לסיכום, מגנזים הוא אחד המינרלים החשובים לתפקוד מערכות הגוף, אך לא מעט אנשים נתקלים בבעיות ספיגה של מגנזיום בעת הזעה, מתן צואה או שתן, בעיקר בעת נטילת תרופות משתנות. הקרקע הדלה במינרלים והמזון המעובד לא מספקים לנו את הכמות הנדרשת ולכן גוררים חסרים מסוכנים לבריאות, ולכן חשוב להקפיד לצרוך מגוון רחב של מינרלים על ידי הקפדה על מגוון רחב יותר של מזון וגם בשימוש חיצוני.

שתהיה לכולנו בריאות טובה!

 

 

קישור לקריאה נוספת:

http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1671878

 
 

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *