עד כמה דאודורנט יכול להזיק לנו?

אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בקרב נשים הוא סרטן השד. מניעת סרטן יכולה להתחיל בשינויים קלים באורח החיים, שכל אחד מאתנו יכול לבצע. לעיתים הצעדים הראשונים במניעה מתחילים במודעות, וחשוב להעביר לכל היקרים לנו את המידע שאפרט עליו.
הדאודורנט שאנו בוחרים יכול להשפיע על הסיכוי לחלות בסרטן. למרות שרובינו משתמשים בדאודורנט באופן יום יומי, לרוב איננו מתעניינים בתכולתו או במרכיביו, אלא בעיקר בריחו או באריזתו. רצוי שנשקיע מעט זמן בהבנת מרכיביו.
דאודורנטים שמכילים אלומיניום ומוגדרים כאנטי פרספרנט מזיקים לבריאותינו באופן משמעותי. פעילותם משפיעה באמצעות סתימת הנקבוביות או אטימתן, שתפקידן להפריש זיעה בבית השחי. כשהחומר הפעיל האחראי על פעולה זו הוא האלומיניום. הזיעה היא אחת מכלי הגוף לניקוי ופינוי הרעלים (דטוקסיפיקציה). יש לה עוד תפקידים וביניהם לקרר את הגוף וגם תפקיד פסיכולוגי של הפרשה במהלך מתח, לחץ או פחד.
השאלה השנייה שנשאלת מלבד סכנות חסימת הנקבוביות וצבירת הרעלים היא האם האלומיניום בדאודורנט נספג לרקמות הגוף? במחקר שהתפרסם השנה ב- Journal Of Applied Toxicology נמצא באופן חד משמעי כי האלומיניום נספג ברקמות החזה. במחקר נוסף שהתפרסם בשנת 2007 ב- Journal of Inorganic Biochemistry, נלקחו דגימות מ- 17 נשים שחלו בסרטן השד ועברו כריתת שד. השתמשו באנטי פרספרנט ומצאו אצלן שאריות אלומיניום ברקמות השד החיצוניות, באזור הקרוב לבית השחי. האלומיניום אינו חומר שנמצא בגוף האדם, ולכן ברור כי הוא חודר אליו בעקבות השימוש באנטי פרספרנט.
האם כל הדאודורנטים הטבעיים באמת בטוחים ?
תפקיד הדאודורנט הטבעי לנטרל את הריח ולבצע חיטוי של אזור בית השחי כנגד בקטריה שיוצרת את ריח הזעה החריף, ולא מניעתה. כשחברה מבטיחה שמוצריה ללא אלומיניום כוונתה לחומרים:
Aluminum Chlorohydrate
Aluminum Chloride
Aluminum Hydroxybromide
Aluminum Zirconium
אך בעוד שחברות מבטיחות כי מוצריהן ללא אלומיניום, הן למעשה משתמשות בחומר אחר הנקרא Potassium Aluminum Sulfate או בשמו הנפוץ, Potassium Alum שתפקידו ההרסני זהה.
מוצרים ללא אלומיניום, לעומת חומרים אלה, בטוחים יותר והם מכילים חומרים מינרלים טבעיים בעלי מבנה גדול מדי לחדור דרך רקמות העור, ולכן יוצרים שכבה מגינה שתפקידה למנוע את הבקטריות שאחראיות לריח הזיעה החריף.
חומר ידידותי נוסף שנמצא בדאודורנטים טבעיים הוא משמיד חיידקים טבעי בשם טריקלוסן. החשש בשימוש בו, שלעיתים הוא ישמיד גם את החיידקים הידידותיים לעור.
לזיעה המופרשת מבית השחי תפקיד חשוב לתפקודינו. היא מבצעת פעולת ניקוי ופינוי פסולת מהגוף. דאודורנטים שמכילים אלומיניום מונעים פעילות חשובה זו וגורמים לא רק להצטברות הפסולת ברקמות הגוף, אלא גם לאלומיניום, ובכך מעלים את הסיכוי לחלות בסרטן.
גם הדאודורנטים המבטיחים כי מוצריהם נטולי אלומיניום, למעשה, מחליפים את החומרים המזיקים בחומרים פחות מזיקים. טוב ובטוח יותר להכין דאודורנט עצמאית. המתכון לפניכם:
במתכון טבעי זה נשתמש בג’ל בסיס, אך אפשר להכינו גם על בסיס תרסיס מים.
חומרים וציוד:
5 מ”ל של מי כסף (מהווה חומר משמר ומונע התפתחות של חיידקים ובקטריות)
שמנים אתרים מומלצים:
4 טיפות למון גראס
7 טיפות אורן
4 טיפות גרניום
4 טיפות לבנדר
4 טיפות בנזואין
3 טיפות ברגמונט
לערבב יחד את כל החומרים למיכל הדאודורנט.

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *