איך מקלחת מזיקה לבריאות שלנו ?

מקלחת: פגיעה בספיגת ויטמין די
כולנו מכירים את הרוטינה הקיצית הזו: מעבירים את הבוקר על שפת הים או הבריכה, סופגים קצת (הרבה) שמש, חוזרים הביתה ומיד מדלגים למקלחת. על נזקי השמש דובר בהרחבה בשנים האחרונות, אבל לחשיפה אליה יש גם לא מעט יתרונות – השמש חיונית למאגרי הויטמין די בגופנו, שאחראי בין היתר לספיגת הסידן אבל גם למצב הרוח שלנו. אלא שגם חשיפה מבוקרת וחיונית לשמש יכולה להיפגע בפעולה פשוטה אחת: מקלחת.
“המחסור בויטמין די הוא אחד הגדולים והנפוצים כיום בישראל והוא גורם לנזקים רבים באוכלוסיות שונות”, אומר ד”ר ויינפאס, “הנטייה שלנו להתקלח מיד אחרי חשיפה לשמש, פוגעת בספיגת הוויטמין משום שרבים ממוצרי הרחצה בהם אנחנו משתמשים מכילים דטרגנט, חומר מנקה סינטטי, שלא רק עלול לגרום לדלקות בעור, אלא גם לפגיעה בספיגת הויטמין”. “
“אבל בכל הנוגע למקלחת, פה זה לא נגמר. גם השימוש הקבוע שלנו בסבון עלול להזיק לעור שלנו. “הסבון מוריד כל זכר להפרשות הטבעיות של הגוף.” אומר אומר ד”ר ראובן ברק, רופא מטפל ברפואה אינטגרטיבית. פעמים רבות אנחנו מרגישים את עורנו שומני ו”מלוכלך”, אך למעשה שכבת השומן הזו הכרחית להגנה של הגוף. “בעור מצויות בלוטות המפרישות חלב אשר תפקידו הגנה והזנת העור בלחות. שימוש תדיר בסבון, מנקה את החלב מהעור, “שוטף” ממנו את שכבת ההגנה שלו ובכך חושף אותו לווירוסים, פטריות וחיידקים”, אומר ד”ר ברק.
ואיך הגוף מפצה על החוסר בשומן הטבעי? בייצור מוגבר שלו ושל החלב, דבר המגביר את אותה תחושת שומניות. “בסבונים קיימים חומרים כימיים דוגמת ה- SLS וחומרים מקציפים אשר אינם בריאים לעור ואף יכולים להזיק לגוף. מעבר לכך השימוש בסבונים יוצר תלות. למעשה, על אף שבשימוש הראשוני ישנה תחושה של ניקיון ולחות, חומרים אלה מסייעים ליצירת יובש בעור דבר המגביר את השימוש בהם, וחוזר חלילה”.
אז מה עושים? “אם כבר סבונים, אז מומלץ להשתמש בסבונים טבעיים המבוססים על שמנים כמו: שמן קוקוס ושמן זית”, אומר ד”ר ברק.”

לעוד פוסטים שאולי יעניינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *