10 מיתוסים על הטיפול הנכון בעור

10 מיתוסים בקוסמטיקה

חושבים שאתם יודעים הרבה על הטיפול הנכון בעור? תופתעו לגלות 10 מיתוסים על הטיפול בעור שפשוט אינם נכונים…

 

naturalpharma

 1. קרם טוב יכול להעניק לעור מראה צעיר

כיום ישנם מאות מוצרי טיפוח שמאחוריהם עומדת הטענה כי הם עוזרים לשמור על מראה עור צעיר וכי הם מאטים את תהליך הזדקנות העור. רוב המוצרים האלה משתמשים בחומר הנקרא Retinoic Acid או רטין-A. אומנם חומר זה יכול לסייע בהפחתת מראה הקמטים בעור, אך האמת היא ששימוש ארוך תווך בחומר זה מדקק את העור ובכך מייצר את האפקט ההפוך. שימוש מתון ברטין-A או בויטמין A בכלל, מומלץ בעיקר בחודשי החורף במטרה לחזק את העור ולשקם את נזקי הקיץ. פעילויות בסיסיות של עורך חיים בריא כמו הימנעות מעישון וחשיפה בטוחה לשמש יסייעו בהרבה יותר להאריך את איכות העור ולמנוע הזדקנות מוקדמת.

 

93

2. סבון אנטיבקטריאלי הטוב ביותר לשמירה על עור נקי

בקטריה קיימת על העור באופן טבעי ולכן זה בלתי אפשרי לשמור על העור נקי לחלוטין מבקטריה לאורך זמן. שטיפת ידיים יסודית ובאופן קבוע לאורך היום, עם סבון רגיל, תשמור על העור שלנו נקי ובריא. השימוש בסבון אנטיבקטריאלי אינו נחוץ לשם כך, ולמען האמת, כיום מומחים מודאגים מהשימוש הנפוץ בסבון אנטיבקטריאלי מחשש ששימוש זה גורם להתפתחות בקטריה החסינה לאנטיביוטיקה. לכן, לא רק ששימוש בסבון אנטיבקטריאלי אינו נחוץ, הוא גם אינו מומלץ.

 

3. אכילת שוקולד או מאכלים עתירים בשומן גורמת לעור שומני ולפצעי אקנה

האמת היא שחומר שומני בשם סבום (sebum) הוא הגורם לפצעי אקנה. חומר זה מופק ומופרש ע"י העור. בנוסף, אין שום הוכחה לכך שמאכלים ספציפיים גורמים לפצעי אקנה. למעשה, שוקולד או קקאו הוא אחד המזונות העשירים ביותר בנוגדי חמצון – מרכיבים בעלי כוח רב להילחם בבעיות עור שונות.

 

vitamin d4. השיזוף מזיק

אמנם זה נכון ששהות ממושכת בשמש או במיטת שיזוף מעלה את הסיכון לחלות בסרטן העור (במיוחד ללא שימוש בקרם הגנה בעל הגנה מותאמת), אך שיזוף עדין והדרגתי הוא בטוח ואינו מזיק בכלל.

ישנה קורלציה בין הסיכון לחלות בסרטן העור לבין אורך השהות הכללית בשמש ותדירות כוויות העור במשך החיים, ובאופן כללי שיזוף מוגזם יכול לפגוע בעור ולגרום להופעת קמטים והזדקנות מוקדמת של העור. אך כל עוד החשיפה לשמש מתונה, היא חשובה מאוד לבריאות האדם ולבריאות העור. חשיפה מתונה לשמש מעודדת יצור של פרו הורמון ויטמין D וקרינת ה- UV עשויה להקל על תופעות עור רבות כמו סבוריאה, קשקשים ופסוריאזיס. חשוב מאוד להקפיד על חשיפה בטוחה לשמש בין השעות 10:00 ל- 14:00 במשך חודשי הקיץ ע"י מריחת העור בקרם הגנה 30 SPF בעל אפקט מגן כנגד נזקי הקרינה באופן עקבי.

שיזוף עדין ללא כוויות הוא יפה וגם בריא.

 

asfe in the sun5. השיזוף בריא

למרביתנו ישנה אסוציאציה בין עור שזוף לבין עור המקרין בריאות וחיות. אך במציאות אין הוכחות לכך שאנשים שזופים בריאים יותר מאנשים חיוורים. החשיפה לשמש אכן בריאה עבורנו בכך שהיא מפעילה ומגבירה ייצור של ויטמין D בעור. ויטמין D תורם לחיזוק העצמות ולפעילותה של מערכת החיסון. בנוסף, ויטמין D יכול להפחית את הסיכוי לחלות בסוגים מסויימים של סרטן.

חוסר חשיפה לשמש עלול להוביל לחוסרים בויטמין D בגוף.

 

6. ככל שקרם ההגנה בעל SPF גבוה יותר, כך עדיף

מחקרים מראים ששימוש בקרם הגנה בעל SPF גבוה אינו תורם לעור יותר מקרם הגנה בעל SPF 30, אשר חוסם 97% מקרינת ה- UVB. אמנם שימוש בקרם הגנה בעל SPF גבוה בזמן חשיפה ממושכת לשמש בין השעות 10:00-14:00 בקיץ עלול להקנות הגנה טובה יותר, ברוב המקרים, שימוש בקרם הגנה עם SPF גבוה מ- 30 אינו נחוץ.

 

7. צלקת שבקושי רואים היא סימן לכירורג טוב

כישוריו האמתיים של כל כירורג נמדדות ע"י מה הוא עושה בין ביצוע החתך לבין סגירתו, ולא ע"י החתך עצמו. לכן אופיה של צלקת יספר לנו מעט על יכולותיו של מנתח.

 

8. צריך למרוח קרם הגנה בכל יציאה מהבית

הגנת העור חשובה. נזקי הסביבה לא פעם מהווים גורם מרכזי להזדקנות העור וחשיפה לא מבוקרת לשמש עלולה ליצור כוויות ונזקים עתידים לעור. למרות זאת, אין צורך למרוח קרם בכל יציאה מהבית. אנו זקוקים לחשיפה מסוימת של העור לקרינת ה- UV כדי לייצר ויטמינים ולספק את מרכיב החיים המצוי בשמש. מריחה של קרם הגנה עלולה לחסום ספיגה יעילה של ויטמין D מכיוון שלא פעם אותם קרמים עשירים וכבדים אינם מותאמים לכל סוגי העור.

 

9. ישיבה ברגליים צלובות גורמת לדליות

ישנם מספר גורמי סיכון להתפתחות דליות, אך ישיבה ברגליים צלובות אינה אחת מהם.

גנטיקה היא גורם הסיכון מספר 1 להופעת דליות ברגליים. לכ- 80% מהאנשים הסובלים מדליות יש הורה עם אותה תופעה. גורמי סיכון נוספים כוללים עישון, חוסר פעילות גופנית, לחץ דם גבוה, הריון, השמנת יתר ועמידה ממושכת על הרגליים.

הרמת הרגליים מעל לגובה הלב וגריבה של גרביוני לחץ עשויים לעזור עם נראות הדליות, אך הימנעות מישיבה ברגליים צלובות לא תמנע או תקל על התופעה.

 

IMG_111910. עיסוי קרקפת מונע התקרחות

להתקרחות גורמים רבים חלקם גנטיים וחלקם התנהגותיים ועלולה להקשר למתח, תזונה ותכשירי חפיפה.

העיסוי לא ימנע התקרחות אך הוא יכול להזרים דם לזקיקי השיעור ולעכב או לעצור נשירה.