הוויטמין ששומור על העור מיתושים בקיץ

walking-on-the-mountain-2-1566592-639x426

כולנו אוהבים את הקיץ,  ישיבה לילית במרפסת או בחצר הם תענוג גדול, אך בשנים האחרונות תענוג זה מלווה בעקיצות יתושים . וזה מעוררת  מחשבה שניה לפעילות בחוץ או בטבע .

משנת 1956 שנה בו פותח תכשיר ראשון לדחייה של היתושים  , תכשיר זה הפך לתכשיר חשוב בכל בית . החומר הפעיל המרכזי ברוב המכשירים האלה הוא חומר בשם DEET    אך לא מעט מהאנשים רגישים לו . לאותם רגישים ולאנשים כמוני שיוצאים ושוכחים להתמרח המאמר הבא יכול לעזור :

ויטמין B1! או הידוע בשמו תיאמין (THIAMINE) הוא הפיתרון לעקיצות . הוא חשוב באופן כללי, תפקידו בחיזוק מערכת החיסון  ותמיכה במערכת העצבים . ניתן למצוא אותו במזונות כמו אורז , ביצים, שיבולת שועל, כבד ,אברי פנים, שמרים ושמרי בירה , אספרגוס וקייל.

היתרון בוויטמין זה הוא שאין חשש לצריכה מופרזת או עודף, B1 ששיך לכל משפחת ויטמיני B הוא ויטמין מסיס מים  ולכן הגוף פולט את העודף בשתן

הקשר בין יתושים וויטמין B1

רוצים לדעת מה הקשר בין הויטמין והיתושים? חשוב להדגיש  שהוויטמין משנה לכם את ריח הגוף , לא בכדי שאנחנו נרגיש בריח גוף רע . הוויטמין משנה את ריח הגוף כך שהוא דוחה יתושים . על פי מחקרים אחרונים  הוא מדגיש זאת וזו סיבה טובה מספיק לבדוק את העניין .

אם בחרתם  לבדוק את האופציה הזו של B1 כדוחה יתושים ממליצה מאוד להשתמש ב קומפלקס ויטמיני B כך נשמור על האיזון בין כל משפחת הויטמינים הזו . המינון המומלץ ליום הוא 100 מג  של קומפלקס ויטמיני B.

אם אופציה זו קשה  אולי תבדקו כמה מהמתכונים שלנו כאן באתר לתכשירים נגד יתושים:

 

לכל אלה אפשר להוסיף את ההגנה הצמחית של צמחים כמו אקליפטוס לימוני  ציטרונלה שהם אפקטביים

האם שינוי תזונה יכול לעזור במזעור כמות העקיצות ?

 Alderleaf Wilderness College  קבע כי אנשים שניזונים מתזונת דגנים מלאים , פירות וירקות טריים בשפע  ניתן היה לראות שלהם היו פחות עקיצות יתושים מאשר אנשים שהתזונה שלהם הייתה עשירה במזון מעובד וסוכרים . שינוי בהרגלי התזונה  יכולה גם היא להיות הדרך הפשוטה והטבעית להרחיק יתושים עולם המדע לא אישר את הטענה הזו למרות שיש הבנה שיתושים נמשכים יותר לחלק מהאנשים בעוד אחרים הם מעדיפים להימנע